wtorek, 22 marca 2011

Ale faza!, o. Rafał Szymkowiak, Adam Maniura

Ale faza!, o. Rafał Szymkowiak, Adam Maniura

Przyznam się (z pokorą), że kiedy natknęłam się na książkę "Ale faza!", której autorami są zakonnik (o. Rafał Szymkowiak) i były zakonnik, obecnie katecheta (Adam Maniura) pomyślałam: na pewno nie znajdę tam nic, co warte byłoby mojej uwagi. Pewnie jest to kolejna pozycja, w której dwoje mądralińskich popisuje się swoją wiedzą, która ma się nijak do prozy życia - myślałam. Przykro mi. Pomyliłam się.

"Wierzymy, że dokonujemy wyborów tu, na Ziemi, ale mają one swoje odbicie w wieczności. Nie ma odwrotu. Ci, którzy nie chcą być z Bogiem, nie będą z Nim i to nazywamy piekłem lub potępieniem. Jak bardzo Bóg kocha swoje stworzenie, że nie chce go zmuszać do przebywania z sobą! Ta wielka miłość zawsze mnie fascynowała. Bóg nie potrzebuje nikogo do stworzenia czegoś z niczego, ale by zbawić (uszczęśliwić) człowieka potrzebuje jego zgody! Można powiedzieć, że wszechmoc Boga kończy się na moim "tak" lub "nie".

I jeszcze jeden cytat: "Pokaż mi, jak kochasz, a powiem ci jak bardzo jesteś nawrócony. Nawrócenie to pragnienie przebywania z Bogiem, które najbardziej jest możliwe wtedy, kiedy człowiek kocha. (...) Nie wystarczy raz opowiedzieć się za Bogiem i światem przez Niego proponowanym, ale trzeba ten świat wybierać każdego dnia."

Moim zdaniem, autorzy niepotrzebnie posługują się młodzieżowym slangiem. Książka i bez tego byłaby "cool".

Jadwiga W.

1 komentarz:

  1. Czytałam tą ksiażkę i przyznam że Rafała Szymkowiaka stać na więcej:D

    OdpowiedzUsuń